Szanowni Czytelnicy,
jest nam niezmiernie miło poinformować, że portal www.konserwatyzm.pl został patronem medialnym książki „Diagnostyka pedagogiczna” autorstwa Ewy Wysockiej.
Książkę opublikuje Oficyna Wydawnicza „Impuls”: http://impulsoficyna.com.pl/zapowiedzi/diagnostyka-pedagogiczna,1469.html
Książka Ewy Wysockiej to upomnienie o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga i nauczyciela. Jest to pierwsza tego typu rozprawa w naszym kraju, która prezentuje podstawy teoretyczno-metodologiczne procesu diagnozy pedagogicznej w tak szerokim, kompleksowym i systematycznym ujęciu.Dla nauk jest najlepszym przykładem interdyscyplinarnego podejścia do diagnostyki pedagogicznej, która powinna sprzyjać odrębnemu kształceniu specjalistów wspomagających pedagogów w ich służbie. […] Gorąco polecam tę książkę nie tylko studentom czy profesjonalistom w zakresie pedagogiki, ale i innych nauk humanistycznych i społecznych, gdyż mogą czerpać z tego źródła wiedzę, która znajduje szerokie zastosowanie w każdej profesji społecznej.
Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego
Pani Ewa Wysocka napisała kolejną książkę, która ma szanse zająć, jak niektóre inne jej dzieła, trwałe miejsce w literaturze pedagogicznej. Ta praca jednak przebija tamte kompletnością przedmiotowej problematyki i wyjątkową erudycyjnością. Jeśli szukamy pełnego akademickiego wykładu dotyczącego teorii diagnozy, to nie znajdziemy lepszej publikacji. Książka ta idealnie nadaje się do kształcenia zawodowych diagnostów w dziedzinie psychologii, wychowania, resocjalizacji. Doskonale nadaje się na specjalistyczne seminaria metodologiczne. […] Autorka jest wysokiej klasy specjalistką. Jest też wysokiej klasy uczoną, osobą powszechnie znaną i uznaną. Jej praca stanie się ważnym wydarzeniem naukowym. Następni autorzy niewiele będą mieli do napisania w dziedzinie diagnostyki i diagnozowania.
Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Pilcha
Ewa Wysocka – pedagog i psycholog, pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Śląskiego. Specjalizuje się w problematyce młodzieży, metodologii oraz diagnostyki psychopedagogicznej. Do najważniejszych jej książek należą: Młodzież a religia (2000); Religijność a tolerancja – obszary zależności (2000); Człowiek a środowisko życia – podstawy teoretyczno-metodologiczne diagnozy (2007); Diagnoza w resocjalizacji (2008/2009); Doświadczanie życia w młodości – problemy, kryzysy i strategie ich rozwiązywania (2009/2010); „Kim jestem i kim mogę się stać”. Niektóre problemy okresu dorastania związane z wyborem zawodu (2011); Problemy i zagrożenia społeczne we współczesnym świecie (2001; współautor A. Nowak); Diagnoza psychopedagogiczna (2006; współautor E. Jarosz); Dzieci i młodzież w niegościnnym świecie – zagrożenia rozwojowe i społeczne (redakcja, 2012).
Członek rad naukowych i wydawniczych czasopism pedagogicznych: „Pedagogika Społeczna” (do 2010 roku), Rocznika Naukowego Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy „Nauki o Edukacji” oraz Prac Naukowych GWSP w Gliwicach „Pedagogika”. Laureatka Nagrody im. Profesor Ireny Lepalczyk Łódzkiego Towarzystwa Naukowego za pracę badawczą z pedagogiki społecznej (2010) oraz Nagrody Indywidualnej II stopnia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2011).
a.me.