Największy na świecie armator, duńska kompania nawigacji handlowej MAERSK, posiadająca ponad 600 statkόw handlowych i oczekująca na dostawę nowych gigantόw postanowiła stopniowo wycofać się ze światowego transportu kontenerowego, zarόwno transatlantyckiego, jak i transpacific. MAERSK obsługuje aktualnie 16% całości światowej wymiany kontenerowej.
Komentarz: Wymiana kontenerowa nie znosi prόżni. Jasnym jest, kto zajmie miejsce ustępujących Wikingόw. Zajmą je armatorzy z Chin komunistycznych, gdyż tylko oni dysponują funduszami pozwalającymi na uniezależnienie się od wahań cen przewozu towarόw (freight rates). Jest to bardzo zła wiadomość dla portόw USA, UK, Francji, Niederlandόw, Belgii i RFN. Oznacza ona bowiem jeszcze znaczniejsze niż obecnie istniejące wkroczenie do nich inspirowanej buddyzmem logiki czysto finansowej, bez tradycji morskich, nastawionej wyłącznie na zysk i uciekającej się do bezwzględnej eksploatacji mas ludzkich niewolnikόw. Dla ludności Europejczyków oznacza to rόwnież perspektywę przejęcia przez Chiny komunistyczne kontroli nad dostawami towarόw, w tym żywności. Decyzja MAERSK oznacza rόwnież utratę dziesiątek tysięcy miejsc pracy.
ar
źródło: www.meretmarine.com/…/ap-moller-maersk-va-se–retirer-du-transpo…