Kenijska cenzura?

Jako przyczynę podano „naruszenie wartości rodzinnych”. Najbardziej kontrowersyjna miała być trzysekundowa scena, w której dwóch nieznajomych czule ściska się na terenie biblioteki. Jak poinformował BBC, przewodniczący Izby Filmowej, Ezekiel Mutua, władze Coca-Coli zgodziły się na zmiany i usunęły scenę będącą elementem interwencji. Poza tym, KFCB poprosiła serwis internetowy YouTube o usunięcie z powodów moralnych teledysku dotyczącego związków jednopłciowych.

Kampania reklamowa firmy Coca-Cola miała charakter globalny. Jej motto brzmi Taste the Feeling i polegała między innymi na emisji sześciu reklam telewizyjnych. KFCB w swoim stanowisku odnosiła się między innymi do tego, że takie reklamy dość często są oglądane przez dzieci i młodzież, a treść emitowanego materiału może negatywnie wpłynąć na ich psychikę.

Do najbardziej znanych działań KFCB należy uznać zakaz emisji amerykańskiego filmu Wilk z Wall Street, z powodu licznych scen nagości, nadmiernego hedonizmu oraz nadużywaniu słów uważanych za wulgarne.

Liczbę ludności w Kenii szacuje się na 45 010 056 obywateli. Podział etniczny wygląda następująco (na obszarze Kenii może żyć 117 grup etnicznych – http://joshuaproject.net/countries/KE): Kikuju (22%), Luhja (14%), Luo (13%), Kalenjin (12%), Kamba (11%), Kisii (6%), Meru (6%), inne 15%, pochodzenie spoza kontynentu afrykańskiego (1%). Zdecydowana większość obywateli to chrześcijanie, ale liczbę muzułmanów oblicza się na 11,1% – CIA Factbook.

Krystian Chołaszczyński

Źródło: Oficjalna strona internetowa KFCB, http://www.kfcb.co.ke/, [dostęp dn. 14.04.2016]; Kenya arrests over banned Wolf of Wall Street film, 13 luty 2014, http://www.bbc.com/news/world-africa-26176239, [dostęp dn. 14.04.2016]; Coca-Cola advert banned in Kenya over kissing scene, 13 kwiecień 2016, http://www.bbc.com/news/world-africa-36035210, [dostęp dn. 14.04.2016].

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Facebook

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *